Linképítéssel vállalkozásunk online megjelenése sokat javulhat

Ha vállalkozásunkat az interneten is reklámozzuk, bizonyára belefutottunk már a linképítés, SEO, vagy a keresőoptimalizálás szavakba. Amennyiben foglalkozunk cégünk reklámozásával is - mert fontosnak tartjuk - hogy tevékenységünk és jó hírnevünk sok emberhez és ezáltal sok potenciális ügyfélhez eljusson, úgy valószínűleg talán már használjuk is ezeket a webes technikákat.

Ha mégsem?! Akkor itt az ideje, hogy megismerkedjünk ezekkel a praktikákkal, melynek segítségével több látogatóhoz és ezzel együtt több megrendeléshez juthatunk, ha elég kitartóak vagyunk.

A netes jelenlét növelése, szélesítése ugyanis nem sprint, hanem hosszú távú maraton.

Miért fontos, hogy sokan ismerjék vállalkozásunkat és weboldalunkat?

A régi időkben egy mesterember jó munkáját a dícsérő szavak szájról szájra adták, így lett ismert tágabb-szűkebb környezetében, s innen jöttek új munkái is. Később a szakembereknek módjában állt szórólapozni, vagy különböző újságok oldalain hirdetni magukat, vagy tevékenységüket.

Mai felgyorsult világunkban leginkább az online hirdetésekre tevődött a hangsúly. Ha az ember bádogost keres, vagy asztalost, akkor legnagyobb eséllyel számítógépén a böngészőben keresve fog mesterembert találni, ha csak nincs kifejezett ajánlása ismerősöktől.

Ha találomra beüti, hogy ‘tetőfedő Budapest’ a Google kereső találatai kiadják számára a legrelevánsabb találatokat. Az átlagos felhasználó az első egy-két oldal találatait megnézi, talán még a harmadik oldalra is rápillant, a többi azonban biztosan nem fog érdeklődése középpontjába kerülni.

Ebben tud segíteni számunkra a linképítés, vagy a keresőoptimalizálás. Ha - tegyük fel - a mi vállalkozásunk oldala jön be a kereső találatok között az első helyen, akkor nyilvánvalóan sokkal több potenciális ügyfelet szerezhetünk ezen a módon, mintha az ötödik, vagy tizedik oldalon kullogunk.

Hogyan működik a keresőoptimalizálás?

A Google folyamatosan pásztázza az internetet algoritmusai segítségével. Kategorizálja és rangsorolja az oldalakat. Amennyiben egy - számára - releváns tartalommal bíró oldalon feltűnik egy új bejegyzés, mely a mi vállalkozásunkat reklámozza, úgy azt beindexeli és megjegyzi, hogy “hopp, egy komoly oldal hivatkozott vállalkozásunkra”. Ezután, amikor valaki rákeres tevékenységi körünkre (pl. asztalos, Székesfehérvár) úgy nagyobb eséllyel fogja a kereső a mi oldalunkat előrébb sorolni, hiszen számos megbízható tartalom mutat a mi oldalunkra.

A linképítés lényege, hogy sok megbízhatónak ítélt oldalról kap a vállalkozásunk hivatkozásokat weboldalunkra. Ettől hosszú távon előrébb fogunk sorolódni az organikus találatok között. (*organikus, mint a nem fizetett hirdetések listája)

Természetesen sokan felismerték a linképítésben rejlő potenciált, így sokan építgetik online vállalkozásukat már régóta, ám semmi esetre se csüggedjünk el, ha csak most csöppenünk ebbe a világba, mert mindenképpen lehet pozitív eredményeket elérni, igaz nem napok alatt, de hosszabb távon meglesz az eredménye.

Egy profi reklámozásra, linképítésre szakosodott szakember bizonyosan tud számunkra is hasznos tippeket adni, amennyiben pedig megbízzuk, akkor valószínűleg hamarabb érjük el a kívánt eredményt, mintha saját kútfőből állunk neki a marketingnek.